What about Duurzaamheid






Wat zijn onze duurzaamheidspijlers en waar staan ze voor.
Herkomst
Waar wordt een product gemaakt en waar komen de grondstoffen vandaan. Dat betekent minder vervoersbewegingen en dat is winst voor het milieu.
Fairtrade
Duurzame relaties, reële betaling, goede werkomstandigheden en waar mogelijk een gegarandeerd inkomen. Dat is voor ons fairtrade. Het creëren van een win win in de hele keten.
Kwaliteit
De wegwerpmaatschappij is wat ons betreft passé. Kies liever een kwalitatief hoogwaardig of een geconcentreerd product zodat je er lang mee kunt doen en het er mooi uit blijft zien.
Vegan
De dieren industrie is heel erg vervuilend en zorgt voor een enorme CO2 uitstoot. Daarbij is er bij dierlijke producten geen sprake van een win win in de hele keten. In ieder geval zeker niet voor de dieren zelf.
Biologisch
Biologische producten worden verbouwd zonder gebruik te maken van kunstmest, chemische bestrijdingsmiddelen of genetisch modificatie. Door biologische landbouw blijft het ecologisch evenwicht behouden waardoor er een hogere biodiversiteit nagestreefd kan worden.
Herbruikbaarheid
Niets menselijks is ons vreemd. We vinden het nou eenmaal leuk om nieuwe spullen aan te schaffen. Consuminderen is natuurlijk het beste maar als je iets koopt zorg er dan in ieder geval voor dat je het later kunt hergebruiken en een nieuw leven kunt geven.
Verpakking
De verpakking van een product wordt vaak weggegooid. Dat hoeft niet altijd. je kunt de verpakking ook hergebruiken, composteren of anders recyclen. Producten die duurzaam zijn verpakt hebben bij ons een pré.
Recycling
Recyclen is het hergebruiken van het materiaal waarvan het product is gemaakt, zoals bijvoorbeeld bij glas, plastic en papier gebeurt. Ook kan het product zelf al van gerecycled materiaal gemaakt zijn.
Do Good feel good
Naast het feit dat alle producten aan fairtrade voorwaarden moeten voldoen streven wij ernaar om duurzame relaties op te bouwen waarbij persoonlijk contact, hetzelfde doel nastreven en een gelijkwaardige samenwerking voorop staat. Dat geldt ook voor onze relatie met u als klant. Wij willen zeker weten of u blij bent met uw aankopen en onze service.